На 01.12.2020г. се състоя първата среща по проект „Games for Tolerance”. Тя се проведе онлайн. Първата част от срещата беше посветена на представяне на партньорските организации и служителите, които ще участват в изпълнението на проекта.
Сесията продължи с общ преглед на проекта, неговата идея, цели, задачи, предвидени дейности и резултати.
Идеята на проекта е създадена от Mise HERo s.r.o. (Чехия).
Тормозът и насилието в училище са сериозни проблеми, които влияят значително върху психичното здраве, качеството на живот и академичните постижения на децата. Изследванията показват, че почти 1 на 3 деца е станало жертва на насилие поне веднъж в училище. Тормозът може да има много форми: физическо, сексуално и психологическо насилие, заплахи, закачки, социално изключване, кибер насилие.
Целта на проекта T-GAMES е да даде своя принос за намаляване и предотвратяване на тормоза, като предостави лесни и приложими за употреба инструменти и игри за учителите, за да се справят с нарастващия проблем с тормоза в детските градини и училищата, и да ги снабдят със знания и умения използвайки методологията на играта в работата си.
Иновацията на проекта се крие в прилагането на геймифицирано обучение и метод на геймификация.
Геймификацията е технология за адаптиране на методите на играта към неигрови процеси и събития за по-голямо участие на участници в процеса. Терминът е въведен през 2002 г. от английския програмист Ник Пелинг. Днес геймификацията е привлекателна и приложима във всички области и особено в образованието.
За да се въведе геймификация в дадена област, е необходимо да се определи кой от елементите на играта ще бъде приложим, да се помисли за възможни грешки, мотивацията и демотивацията на участниците. По този начин игровите елементи могат да бъдат внедрени в дейности, които по своята същност не са игри и да ги променят в положителна посока.
Във втората сесия бяха представени подробно трите основни интелектуални изхода, които проектът има за цел да създаде:
IO1 - Методология за разработване на образователни игри
IO2 - Ръководство и сценарии за тестване на методологията на игрите за преподаватели
IO3 - База данни с игри, дейности и ресурси за предотвратяване и улесняване на тормоза
Основното сътрудничество и комуникация между партньорите ще се основават на онлайн системата за управление на проекти AdminProject, разработена от полския партньор.
В края на срещата партньорите изясниха и разпределиха всички предстоящи общи и специфични задачи.